van darwin naar broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu van darwin naar broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

van darwin naar broome

Door: hkmoranW0

Blijf op de hoogte en volg Martijn

23 Januari 2012 | Australië, Broome

darwin tot Broome

Na 2 maanden werken zijn we dan eindelijk weer in Darwin geland om verder te reizen ricting Broome! We hebben eerst nog even 2 nachten geboekt om uit te rusten en Crocosaurus Cove te bekijken. Dit was een uitje waar je krokodillen, slangen en vissen kon bekijken. Er was ook een beroemde krokodil genaamd Burt, hij speelde in de films van Crocdile Dundee. Je mocht ook sommige slangen en hagedissen vasthouden, evenals kleine babykrokodillen. Maar waar het het meest om ging was om met een krokodil te zwemmen! Je werd dan in een glazen kooi naar beneden gezakt, om van heel dichtbij de krokodil te bekijken. Er waren 4 verchillende kooien en ze lieten je in 3 ervan zakken. dit was natuurlijk een geweldige ervaring.

Nu was het dan toch echt tijd om weer wat kilometers te maken. Onze eerste tocht deden we door het Kakadu park. Normaal gesproken zou je in deze tijd van het jaar niet meer door het park kunnen rijden door al het regen dat hier valt. We hadden dus een beetje geluk. Jammer genoeg waren er veel bezienswaardigheden niet bereikbaar omdat die wegen wel onder water stonden. We konden nog wel een kleine wandeling maken richting een gigantisch moeras! dit was indrukwekkend en hadden dit nog niet gezien. Eenmaal weer terug op de weg konden we richting ons hostel in Katherine. We kwamen ook nog langs de plek waar de vorige week een cycloon overheen was gekomen die de brug en de naastgelegen trein brug totaal had vernielt. Ze waren nog druk bezig met de weder opbouw maar dat hielt ons niet tegen voor een mooie ramptoerist foto! In Katherine aangekomen konden we daar nog de Katherine Gorge bekijken. Dit is een gigantische rivier waar je normaal gesproken doorheen kan kanoen, maar hier was er te veel water en daardoor konden er krokodillen inzitten. We konden wel een wandeling richting de top van een berg maken om daar op de lookout een paar mooie foto`s te nemen.

Na een overnachting in het hostel konden we onze 2e dag beginnen. Dit werd een lange reis richting Halls creek (800km) er was onderweg niet veel om heen te gaan of te bezichtigen. Gelukkig was dit wel een van de mooiste wegen om te rijden. We reden tussen de bergen door met veel verschillende formaties en bij de zonsondergang was het prachtig om te zien hoe de rotsen verkleurde! Dit was ook weer een mooi stukje landschap van Australie.
Na onze overnachting in een relaxed motel konden we ons weer opmaken voor een lange rit richting broome. Onderweg kwamen we nog langs derby waar het een en anders wel te bekijken was. Eerst gingen we naar de zogenoemde Boab prison tree. Dit is een enorme boom van 14 meter omtrek (takken meegerekend) die van binnen hol is en waar je aan de hand van een grote spleet in kan komen. De engelsen die hier kwamen in het begin gebruikten deze boom als gevangenis voor de aboriginals. Het was een tussenstop richting broome waar de echte gevangenis was. Weer op de weg gingen we richting de zee van derby waar je de getijden kon zien van 11 meter eb en vloed verschil! Het was eb toen we aankwamen en het water was dan ook ver weg. Daarna gingen wee naar de gevangenis waar de aboritionals in werden gevangen. Het was een ijzer hok met ijzeren tralies met een betonnen vloer waar ijzeren ringen in gegoten waren. De gevangenen (aboritionals) werden dan allemaal met een ketting om de nek vastgebonden aan elkaar en aan de ringen op de grond. DIt was wel een interessant stukje historie om te zien. Terug in de auto hadden we nog een kleine 200 km te gaan en zijn dan s`avonds aan gekomen in ons hostel in Broome!

• 23 Januari 2012 - 16:55

Eline:

Schattiessss..
    was een avondturen allemaal
    beter dan hier hahah saaie bedoening nog steeds!!!
    en wat een lekker beestjes allemaal op de foto's jakkie engerts
    heel veel plezier nog verder ik contact wel weer een x
    en kom maar heel en snel terug voor de bbq's enzo waar daar missen we jullie wel hoor
    dikke kus x

• 23 Januari 2012 - 18:14

Stef:

heey jongens lekker vissies wezen kijken dus ziet er wel grappig uit heb je geen foto dat je op ze nek zit ;) veel plezier nog he xxx

• 23 Januari 2012 - 22:52

Angela (moeders):

Jeetje wat geweldig allemaal. Ben zo trots dat jullie dit mogen beleven en zien.
    Maar ik hoef me toch geen zorgen te maken over jou Martijn want op de foto lijkt wel dat je een stuk magerder bent geworden ( een beetje bezorgd mag toch wel ).

Nog veel plezier mannen, dikke kus.

• 24 Januari 2012 - 07:07

Frans {je Vader}:

weer zo,n mooi verslag maar je mag ook wel een keer wat kleinere zoog dieren bekijken hoor en dan bedoel ik goudvissen of zo haha. maar ik zie dat je het wel geweldig naar je zin heb. geniet er van want voordat je het weet is het weer voorbij. heel veel plezier in aussie xxx

• 24 Januari 2012 - 19:20

Pap En Mam ( Luuk ):

Nou weet ik het niet meer. In een ontspoorde trein zitten-cycloon stormwinden-slangen-rare vissen-gekleurde bergen-11 meter vloed over je heen- in een dikke boom staan -tussen de krokodillen zwemmen- grote moerassen- brede rivieren...Jongens komt het allemaal wel goed ???? groetjes en xxxxxx

• 24 Januari 2012 - 20:00

Oma Lies:

Is weer een feest om dit allemaal te lezen. Kijk uit naar het volgende verslag.Veel plezier jongens dikke kus Oma.

• 28 Januari 2012 - 19:22

Aloysia:

Zo Martijn! Pittig wat kilo's kwijt zeker? Je zie der goed uit hoor ;)