omgeving alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu omgeving alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

omgeving alice springs

Door: hkmoranW0

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Januari 2012 | Australië, Alice Springs

Nu we met kerst van zaterdag tot dinsdag in Alice Springs verbleven was het een mooie gelegenheid om met de 4x4 van het werk een tochtje naar Uluru en Kings Canyon te maken.
Dus zijn we maandag ochtend vroeg onze spullen gaan pakken en die kant op gereden. Toen we daar na een lange rit (455km) waren aangekomen rond 3 uur zijn we eerst bij het resort voor een overnachting gaan kijken. Hier kregen we te horen dat ze kamers hadden voor 400 dollar of 300 dollar.. Dat ging dus niet door! Er was nu nog een accomedatie en moesten uiteindelijk 200 dollar neertelen voor een kamertje van 4 bij 4 meter. Na deze dus geboekt te hebben zijn we richting Kata Tjuta gereden dit lag 43km van Uluru vandaan. Dit was ook een heel indrukwekende rots waar je z'on 400 meter in kon lopen via een aangegeven wandelroute. We hebben hier even een paar mooie foto's gemaakt, en toen richting Uluru gereden.

Toen we steeds dichterbij kwamen konden we wel zien hoe gigantisch hij wel niet was! Eenmaal aangekomen hebben we de auto geparkeerd om een kleine wandelroute, van 2km langs de steen te maken. Onderweg kwam je allemaal historische aboritional weetjes tegen die op informatiebordjes aangegeven waren. Zo kwam je vooral ook veel muurbeschilderingen tegen van de tijd die ze er leefden, ook waren er speciale plekken voor ceremonies voor zowel mannen en vrouwen en konden we uitgesleten rotsen zien waar ze vroeger hun eten klaarmaakten. Na dit stukje historie van de steen zijn we er nog even helemaal omheen gereden (10,6km). We konden dit ook lopend doen maar jammer genoeg was het al te laat. Het werd dus tijd om terug te gaan naar het resort om even een tukkie te doen.

De volgende ochtend de wekker al weer vroeg gezet om om 8 uur de auto te pakken naar het Kings Canyon (300km). Hier aangekomen om 11 uur hadden we nog genoeg tijd om een mooi rondje te maken in de toppen van de berg (6km). Het stond omschreven als een redelijk zware loop, dus met een fles water in de hand en de loopschoenen aan begonnen we de tocht. Eerst moesten we al rond de 2 tot 300 meter stijl omhoog en was er wel wat conditie nodig! Hier haden we al een gigantisch uitzicht over het hele landschap en canyon. Onderweg kwamen we op zoveel mooie plekken terecht en keken we onze ogen uit, want dit hadden we niet echt verwacht! Zo liepen we ook tussen twee rotsen door waarvan er in het midden een brug was die je moest oversteken om naar de andere kant te komen. Tussen deze twee rotsen liep een riviertje waar heel veel groen uit groeide, en dit stukje vegatatie is hier al ongeveer 40 miljoen jaar. Dus vroeger liepen hier dus nog dinosaurissen. Dit stukje wordt ook wel de Garden of Eden genoemt. Met nog een paar kilometers voor de boeg zijn we dan uiteindelijk weer veilig bij de auto aangekomen. Op de weg weer richting Alice Springs konden we nog een mooie off road nemen van 98km, waar ook nog dicht bij gelegen een meteoriet inslag was te bezichtigen. Weliswaar niet heel spectaculair, maar toch leuk om dit even te zien! Na al deze ervaringen rijker was het weer tijd om richting Alice te gaan. Daar hebben we snel onze spullen gepakt om weer naar onze comunnie te rijden. Bij onze comunie aangekomen waren we getelt 975km verder!

De week erop gingen we naar Desert park, vlakbij Alice Springs. Het was een soort dierentuin met vooral vogels, en enkele andere dieren zoals spinnen, hagedissen, muizen en kangeroes die in de droge gebieden van australie leven. Toen we binnenkwamen kregen we nog een soort taperecorder die je kon beluisteren op sommige plaatsen voor info. Dus dat was een leuk en leerzam daggie. Daarna weer terug naar de comunnie voor ons laatste werkweek.

• 03 Januari 2012 - 16:08

Angela (moeders):

Super, wat prachtig. Van al die kilometers wordt ook niet vrolijk, maar dan heb je wel wat.

Dikke kus moeders

• 03 Januari 2012 - 16:55

Nico Lammers Jr.:

Heren,

At first de 'the best wishes for 2012'!
    Nico, Marijke, Lesley & Jesper

Ik lees dat jullie het sight seeing weer hebben opgepakt. Na weken van hard werken hebben jullie nu wel weer vakantie verdiend.
    Indrukwekkend landschap zo in het hartje van Australie. En dan wandelen met deze temperaturen, petje af boys!

Groeten uit een zeer nat en stormachtig Monnickendam, wij maken ons voor het Euroees kampioenschap schaatsen.

• 03 Januari 2012 - 17:03

Pap En Mam ( Luuk ):

mooi en lang reisverslag !!! fototoestel maakt wel overuren denk! .Nog maar een paar dagen werken en dan weer lekker toeren en geld op maken.... geniet ervan . dikke klapper ook van roos

• 03 Januari 2012 - 17:57

Cobie:

hallo jongens , blij weer wat van jullie te horen en te zien.
    allereerst en gelukkig en mooi reisplezier in 2012,maar dat zal wel lukken als ik de verhalen lees.mooie foto"s echt genietten, jullie zien ook veel van de natuur ,prachtig en geniet ervan
    groetjes vanuit het natte Hoogkarspel xxxx

• 03 Januari 2012 - 20:43

Oma En Opa Lammers:

Geweldig mannen kijken niet op een paar kilometers ,maar ja je hebt geen last van files daar.
    John mailde naar mij of jullie ook Perth nog aandoen, en ongeveer in welke maand.Hij volgt jullie wel op de weblog .

• 04 Januari 2012 - 07:16

Frans {je Vader}:

wat een mooi lang verslag is dit jullie zouden er wel een heel mooi boek van australie kunnen maken voor de toeristen industrie haha. en dan die foto,s wat een geweldige mooie natuur is het daar toch. nou werkse nog deze week en dan weer op naar darwin om de reis weer voort te zetten. hopen dat jullie via de westkust kunnen rijden want ik leest al jullie geven niet om een paar kilometers. jongens het gaat jullie goed en voor volgende week weer een plezierige reis verder.

• 05 Januari 2012 - 13:19

Oma Lies:

Is weer genieten van het verhaal en de mooie plaatjes.Nog heelveel reisplezier in dit nieuwe jaar,en ik kijk uit naar het nieuwe verslag.Dikke knuffel .Oma.

• 05 Januari 2012 - 17:03

Lesley Lammers:

lieve boys
    als eerste een gelukkig 2012!
    Wat een mooi reisverslag die foto's zijn ook heel indrukwekkend
    jullie maken wel wat kilometers
    maarja in ieder geval werkse nog en dan een goeie reis.
    doe voorzichtig!

Groetjes en een dikke kus Lesley xxxx

• 06 Januari 2012 - 15:58

Djimmy D.w:

morrie tijgers ..:)

jaa de beste wensen nog he ;)
    tijdje terug alweer, maar leuke picka's weer hoor. hoop gereden en gezien dus mooi hoor.
    nou geniet ff van de rust.

groetjes jimmydinho xx

• 08 Januari 2012 - 11:57

Martin En Alie:

Hallo Martijn en Luuk,

Een gelukkig en een gezond 2012.
    En nog heel veel reisplezier.

Groetjes Mart en Alie Best

• 14 Januari 2012 - 06:13

John Rosielle:

Hello martijn

wij hebben u bericht ontvangn dat je hier in West Australia zal zijn in twee weken. Wij hebben 2 emails aan u gestuurd maar alle twee zijn terug gekomen dat ze het niet kan doorsturen. Wij zal wel thuis zijn en je post kan je wel hier doosturen als u gevraagd hebt.

Je kan ons wel emailen maar het lijkt dat wij niet u kan bereiken bij email.

Groetjes.