shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

shanghai

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 Oktober 2014 | China, Sjanghai

Na een reis van 15 uur met een uur turbulentie, een chinees vrouwtje dat telkens tegen mij aan in slaap viel en dat getetter van die russische piloot telkens door mijn film heen ben ik dan eindelijk aangekomen in Shanghai. En na een taxirit van 45 min. door de stad ben ik aangekomen bij het hotel. Midden in de Old town is het een perfecte locatie om de stad een beetje te bezichtigen. Het ligt tussen the Bund en the French Concession, 2 grote bezienwaardigheden van shanghai. De eerste dag heb ik zonder dat ik het wist helemaal doorgslapen (kut jetlag). Dus ik kwam beneden bij de balie om een taxi te bestellen voor een lekker daggie uit en toen kwam ik er pas achter dat het al 5 uur s`middags was, dus dat werd niks meer.

Maar dat heb ik de 2de dag gelijk goedgemaakt met een paar mooie bezichtigingen. Ik begon bij het shanghai museum waar ik veel te weten ben gekomen over de geschiedenis van china. Ze hadden van alles staan daar: muntgeld, schilderijen, beelden, meubels, jade en bronse spullen, kledij en veel chinese caligrafie. Toen richting de Bund waar ik nog 2 keer werd opgehouden. Eerste keer door een chinese meid die vroeg of ik een foto wou maken en na een gesprekje zaten we vervolgens in een traditoneel theehuisie thee te drinken op traditionele wijze. Daarna me weg vervolgt en toen sprak een man me aan die alles wou weten over Europa dus daar nog me gebabbelt dit keer met een corona in me hand. 2 uur later dus aangekomen bij de Bund een stukkie stad waar veel mooie gebouwen staan met europese stijl en een mooie promenade langs het water. Die heb ik gevolgd tot aan het yuyuan park, een mooi park waar van alles te doen was. Eerst heb ik een stukkie over de bazaar gelopen en toen kwam ik aan bij een van de bekenste theehuizen van china dus nog ff wat geproeft en gehaald en als laatste nog de yu-tuinen bekeken waar je wel beetje kon verdwalen met al die kleine paadjes maar het was wel mooi om te zien.

Dag 3 ging ik de oriental pearl tower bekijken, een radio & tv toren en een van de hoogste gebouwen van shanghai onder aan de toren was een historich museum wat wel interesant was en op 90 m had je een gamehal en de hoogste binnenachtbaan van de wereld, dus daar moest ik even in. Op 259 & 351 m kon je de stad bezichtigen met een 360 graden skywalk. Ondanks de smog kon je nog redelijk ver kijken. Daarna met de bund sightseeing tunnel onder de rivier terug naar de overkant. even happie gegeten en terug naar het hotel.

De laatste dag nog eventjes geluncht in de french concessio, dat is een stukkie parijs in shanghai met franse winketjes, gebouwen, straten en terassen. Ook heb ik nog even de plek gezien waar het communisme tot stand kwam. Een leuk feitje: Er waren 13 grondleggers waarvan 11 chinezen, 1 rus en 1 nederlander jawel, wij hebben ook meegeholpen met het tot stand brengen van het tegenwoordige china. Zometeen richting het treinstation en dan zal ik morgen aankomen bij de academy en dan gaat het echt beginnen.

  • 31 Oktober 2014 - 10:53

    Frans Willms:

    Je bent al aardig in de dame,s Martijn. maar een heel mooi verslag en zo te lezen ben je ook al iets te weten gekomen van het land. En voor zo meteen een hele goede reis met de trein naar je academie. xxxx

  • 31 Oktober 2014 - 12:06

    Maaike Ooteman:

    Leuk Moran om alles zo te lezen. Goede reis en spreek je later weer!

    Love you XXX Maaike

  • 31 Oktober 2014 - 13:26

    Frans Willms:

    Was ik nog vergeten maar je foto,s zijn mooi geworden. Alleen die ene is wel heel erg mooi die je in de toren naar beneden heb genomen.
    groetjes Frans xx

  • 31 Oktober 2014 - 13:29

    Willeke:

    wat zijn het mooie verslagen .martijn en wat heb je al veel gezien

  • 31 Oktober 2014 - 19:06

    Sjaak Willms:

    Zo te lezen moet je in shanghai wel de tijd nemen om ergens te komen. het oponthoud komt niet van de files, maar van de belangstelling voor jou.
    Een prachtig verslag, met mooie foto's. Ik ben heel benieuwd naar je eerste ervaringen op de academie. Ik heb hun site al bekeken, en de omgeving lijkt mij spectaculair mooi.

  • 31 Oktober 2014 - 19:06

    Sjaak Willms:

    Zo te lezen moet je in shanghai wel de tijd nemen om ergens te komen. het oponthoud komt niet van de files, maar van de belangstelling voor jou.
    Een prachtig verslag, met mooie foto's. Ik ben heel benieuwd naar je eerste ervaringen op de academie. Ik heb hun site al bekeken, en de omgeving lijkt mij spectaculair mooi.

  • 31 Oktober 2014 - 20:22

    Cobie De Wit:

    Hoi Martijn,leuk om je verslag te lezen,wij zijn ook in Shanghai geweest dus we weten waar je over praat !!
    Heel veel plezier en succes met alles.
    Groetjes van ons

  • 31 Oktober 2014 - 22:04

    Lesey:

    Martijn,
    Wat een leuk verslag!
    Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag!
    Een goeie reis!

    En we lezen snel van je!

    Groetjes en een dikke kus Lesley

  • 07 November 2014 - 20:33

    Maarten:

    Top Moran,
    En zo te zien ook meteen al een chick ;)
    Ben blij dat je het leuk hebt.
    Succes met je trainingen.

    xxxmaarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

trainen in china

deze reis ga ik martial arts en de chinese taal leren in china

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Beijing

17 Oktober 2015

laatste 7 weken

30 Augustus 2015

tiende maand

02 Augustus 2015

negende maand

04 Juli 2015

achtste maand
Martijn

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 58654

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

trainen in china

05 September 2011 - 14 Maart 2012

backpacking aussie

Landen bezocht: