Beijing - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Martijn Willms - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

Beijing

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 Oktober 2015 | Nederland, Hoogkarspel

Beijing

Na een paar uurtjes in de bullit train kwamen we (we waren met z`n tweeën, de andere nederlander was met me mee) aan in beijing rond een uur of 1 s`middags dus we hadden nog wat tijd om de stad een beetje te verkennen. S`avonds gingen we even een kijkje nemen op de nacht markt, een markt vol met eten en souvenirs en met eten bedoel ik van alles ook schorpioenen, krekels en sprinkhanen. Daarna weer terug naar het hotel en beetje plannen voor de rest van de week.

De eerste dag gingen we er met volle moed op uit, op naar de verboden stad en national museum maar nu bleek dat er veel dingen dicht waren op maandag, ook de verboden stad en national museum dus in plaats daarvan hebben we wat dingen rond de verboden stad gezien die wel open waren zoals het park en paar hallen ernaast, daarna zijn we in wat winkelcentrums gaan kijken en voor de rest beetje rusten in het hotel en klaar maken voor de tweede dag.

De tweede dag gingen we naar de Chinese muur. We werden s`ochtends opgehaald rond een uur of 7 om ergens te ontbijten, daarna met een tourbus naar de muur. We gingen naar een stuk muur waar je een gerenoveerd stuk had en een oud stuk dat meer ruines waren dus dat was wel mooi om te zien vooral het oude stuk, na een paar uur bezichtigen gingen we lunchen en weer met de bus terug. we zouden nog een performance bekijken maar dat was verplaats naar de volgende dag dus gingen we chillen in het hotel.

De derde dag gingen we naar summer palace een vakantiehuis van de keizer. Het was megagroot maar wel veel leuke dingen om te zien zoals: tempels, paviljoenen, bruggetjes en tuinen. Na een daggie daar hebben vertoefd gingen we naar een kungfu performance het was een mix van theater en kung fu en het ging over een jongen die opgoeide tot baas van de tempel. Tenslotte deden we nog ff een rondje over de nachtmarkt.

De vierde en laatste dag hadden we veel te bekijken. We begonnen met het National museum of china, een museum met veel verschillende gallerijen zoals: Ancient china, schilderijen, oude munten, potten, jade spullen en er was 1 gallerij met spullen die gedoneerd zijn door verschillende belangrijke mensen over de hele wereld. Daarna zijn we verder gegaan naar de verboden stad. Heel indrukwekkend om te zien, alles goot en groter maar er was nog veel niet open voo publiek dus over een paar jaar is er weer veel te zien. We sloten af met Beijing zoo, waar ze paar dieren hadden die we nog niet hadden gezien zoals witte tijgers golden monkey`s, en verschillende reptielen. Maar sommige kooien waren wel wat klein voor de dieren en doordat het geregend had zag het er wel een beetje droevig uit allemaal. Daarna zijn we moe en voldaan weer erug gegaan naar het hotel.

De volgende dag was het tijd om naar huis te gaan dus na een goed ontbijt was het tijd om afscheid te nemen van de andere student en China. Na zoveel te hebben meegemaakt en geleerd en niet te vergeten al de mensen die ik heb ontmoet zal ik het zeker gaan missen en ik zal ook vast wel weer een keer terug komen voor een bezoek. Na 15 uur reizen kwam ik dan weer aan op nederlandse bodem en na een warm welkom van moeders, vaders, me broertje en opa en oma was ik wel toe aan me bed (bank), maar eerst even een mackroket gehaald.

  • 27 Oktober 2015 - 16:44

    Frans :

    Ik lees dat je de laatste dagen nog heerlijk heb genoten samen met je Nederlandse student. Maar helaas aan alles komt een einde.Ik ben blij dat je er erg veel heb geleerd in China.Maar je mag het eerlijk weten ben ook wel weer blij dat je weer thuis bent. En ik hoop dat wat je hebt geleerd hier je werk van kan maken. Groetjes je vader.

  • 27 Oktober 2015 - 20:29

    Maaike:

    Ik ben blij dat je weer thuis bent brother bear! Kus

  • 28 Oktober 2015 - 20:36

    Sjaak:

    Echt genoten van al je belevenissen, en mooie foto's. Ik denk dat je een hele tijd kan teren op deze fantastische ervaring. Nu moet waarschijnlijk de portemonnee weer gevuld worden dus moet al het geleerde doorgegeven worden aan nieuwe leerlingen. Ik hoop dat je snel wat vindt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogkarspel

trainen in china

deze reis ga ik martial arts en de chinese taal leren in china

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Beijing

17 Oktober 2015

laatste 7 weken

30 Augustus 2015

tiende maand

02 Augustus 2015

negende maand

04 Juli 2015

achtste maand
Martijn

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2389
Totaal aantal bezoekers 58584

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

trainen in china

05 September 2011 - 14 Maart 2012

backpacking aussie

Landen bezocht: