tiende maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu tiende maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

tiende maand

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 Augustus 2015 | China, Xinji

tiende maand

We begonnen de maand met het vertrek van een amerikaan en de komst van 3 nederlanders en later nog 2 denen dus we zijn weer met een grote groep en de meerderheid is nederlands! was wel weer ff wennen om nederlands te praten want zelfs met de nederlander hier praat ik bijna altijd engels. Ik was zelfs sommige woorden vergeten in het nederlands haha.

De maand verliep rustig zoals verwacht eerste 2 weken niet veel gaande, en ik had niet eens een grading. alleen de 2de weekend begonnen we met een avondje pokeren met een biertje erbij, zaterdag gingen we middag poolen met een groepie en zondag lekker relaxen dus het voelde een beetje als een weekend thuis. Op de woensdag erna hadden we een afscheidsdiner voor een andere amerikaan die hier een jaar erop had zitten en de dag erna ging hij naar huis. Dat was de laatste die voor mij kwam dus nu ben ik de senior student. Nu moet ik de warming up leiden en het voorbeeld geven bij verschillende lessen.

De laatste week zijn er veel foto`s genomen van de training voor de nieuwe website ook hebben we geposeerd voor een aantal foto`s. En ik had deze week eindelijk mijn 2de tai chi form af na een half jaar. Ook veel mensen gingen weer weg: Een australier, belg en de nederlanders, dus nu weer met 7 man.

  • 30 Augustus 2015 - 07:35

    Frans Willms:

    Ik kan merken dat je een rustige maand heeft gehad want het verslag is lekker kort. En heb in de gaten dat je nu met een nieuwe cursus ben begonnen voor leraar. Hoop alleen dat als je weer thuis komt nog Nederlands spreek haha. Maar geniet er nog van want die anderhalve maand is zo om en dan wachten we je weer op op Schiphol. groetjes je vader xx.

  • 30 Augustus 2015 - 09:38

    Adrie Willms:

    ik begrijp uit je verslag dat je al aan het afbouwen bent. Het gaat meer op een vakantie lijken :-) . De laatste lootjes horen het zwaartst te wegen dus nog wel even werken hoor!!

  • 30 Augustus 2015 - 13:53

    Yvonne:

    Hoi,zo te merken en te lezen heb je het goed naar je zin daar,
    Inderdaad spreek je nog wel nederlands,fijn dat je het naar je zin hebt .
    Je bent zowiezo weer een grote ervaring rijker,knap hoor,
    Nog veel plezier daar,,zolang je er nog zit.
    Gr.van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xinji

trainen in china

deze reis ga ik martial arts en de chinese taal leren in china

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2015

Beijing

17 Oktober 2015

laatste 7 weken

30 Augustus 2015

tiende maand

02 Augustus 2015

negende maand

04 Juli 2015

achtste maand
Martijn

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 58586

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 26 Oktober 2015

trainen in china

05 September 2011 - 14 Maart 2012

backpacking aussie

Landen bezocht: