Zevende maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu Zevende maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

Zevende maand

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 Mei 2015 | China, Xinji

zevende maand

De maand begon gewoontjes zoals ik het nu al noem, beetje trainen en tussendoor relaxen in de zon. Maar na de eerste week kregen we te horen dat er een compititie is in Juli waar je 1 of meerdere vormen laat zien op een podium met een jury die je beoordeeld. Onze master zat ook soms in de jury dus we kunnen alleen meedoen als hij zegt dat het goed genoeg is. Dus om die vormen beter te krijgen gaan we meer trainen, en hopelijk kunnen we dan meedoen in de compititie.

Het 2de weekend gingen we met de groep en master Bao en master Du naar een pretpark een uurtje verderop. Toen we aankwamen zagen we de masters veranderen in een paar blije kinderen die net een lollie hadden gekregen, vooral master Du rende van ding naar ding en wou overal in, master bao heeft beetje last met hoogtes dus die ging in sommige dingen mee. Na een paar uurtjes racen in de achtbanen, draaien in de centrifuge, op en neer in de banken en botsen in de botsauto`s hadden we alles wel gezien en gingen we weer terug. Maar eerst reden we nog even langs 2 stranden aan een gigantisch meer dat bijna zo groot is als Nederland, dus hier komen we nog wel een keer terug met de zomer. daarna naar een restuarantje in Whong Zhong om een zoot dumplings te eten en toen weer terug naar de academie.
Na een mooi daggie uit was het de dag erna tijd voor grading. Dit keer deed ik de chinese moon sword form en de 2 person staff form en voor de rest van de grading waren we er allemaal flink op vooruit gegaan dus dat ging goed.

Een paar dagen later kwam er een verrassingsbezoek van een oud student van 10 jaar terug. Hij zat in de eerste groep van master Bao en nu reist hij de wereld over om les te geven in engels en verschillende martial arts te leren. En hij begon ons gelijk dingen te laten zien en te leren dus dat is wel leuk. De dag erna ging er een student naar huis en de dag erna ging er een andere student naar huis, en paar dagen later kwam er een nieuwe student uit australie dus het was een week van komen en gaan. De week erop kwam er een nieuwe student uit ierland dus we zijn nu met zijn 8en.

En in de nieuwe maand wordt het nog drukker met studenten dus het gaat weer wat drukker worden en we gaan met een groepie naaar de shaolin temple de roots van kung fu dus kijk nu al uit naar de nieuwe maand.

• 31 Mei 2015 - 09:21

Frans:

Wat één mooi verslag weer Martijn. En wat zal je het druk krijgen de aankomende maand. Ben benieuwd of je mee mag doen met de competitie. En zo,n uitje is natuurlijk ook even lekker. Het is ook wel weer gezellig dat er weer wat meer studenten erbij komen. Heel veel succes de aankomende maand en ik weet het je kan het. Groetjes je vader XXX

• 29 Juni 2015 - 19:50

Adrie Willms:

Mooi verslag Martijn, je zal er een hoop vrienden aan overhouden op deze manier. Volgende keer even een update over je vorderingen in de chinese taal?