Zesde maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu Zesde maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

Zesde maand

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Mei 2015 | China, Xinji

zesde maand

Deze maand begon met een lekker zomers temperatuurtje en het bleef de hele maand zo dus hier is de zomer al begonnen. De trainingen zijn wel iets zwaarder nu in de volle zon maar dat is goed voor het vetverbranden haha. De eerste week van de maand kregen we ook een nieuwe vertaler, ze is net van de universiteit af en was best nerveus in het begin maar nu voelt ze zich al helemaal thuis.

De tweede week hadden we weer een afscheidsfeesie van een meid uit noorwegen, dit keer alleen naar de KTV geweest om te poolen en karaoke. Het drank vloeide rijkelijk deze avond en later kwamen er nog een paar chinezen bier uit delen en proberen een praatje te maken dus al met al wel gezellig avondje. De dag erna gingen 2 andere en ik mee naar het treinstation in Xuzhou met die meid want die moest daar op de trein stappen en wij konden zo weer mooi daggie in Xuzhou vertoefen.

Een paar dagen later was het weer tijd voor grading en dit keer moesten we van alles graden. Eerste les gingen we de basis graden dit waren basis standen zoals horsestance,lowstance en bowstance en basis schoppen zoals mijn eerste grading. Tweede les was de normale grading en dit keer deed ik een wing chung vorm genaamd crossing the bridge. In de middag hadden we grading voor sanda en hier moesten we verschillende schoppen, slagen en combinations graden ook deden we grading in takedowns. Dus dat was een dag vol grading en vanaf nu hebben we dat elke maand.

Einde van de week kregen we nieuwe atributen namelijk een dippingbar, pull-upbars, stretsch en sit-up bars en evenwichtspalen dus vanaf de derde week werd de training nog leuker en zwaarder. Vooral met powertaining is het wat zwaarder geworden we doen nu veel pull-ups, dips en push-ups op de dipping bar. Met apllicatie les moesten we met staf sparren op de evenwichtspalen, en met powertraining moesten we horsestance doen op de evenwichtspalen. Dus er wordt meteen goed gebruik van gemaakt en het is wel leuk want nu is er veel meer variatie in de training.

Nu deze maand om is ben ik halverwege het verblijf hier, maar zo voelt het niet, het gaat voor mijn gevoel veel te snel maar we hebben nog een andere helft te gaan en ben benieuwd wat die me gaat brengen.

• 01 Mei 2015 - 08:53

Frans :

Wat een mooi verslag weer. En ik ben blij dat je het super naar je zin heb. En dat het nu zwaarder wordt is logies je bent nu halverwege. En zo te horen heb je je stad ook gevonden waar je van alles hebt. Heel veel sterkte de komende maand want die zal nog zwaarder worden vermoed ik. Groetjes XX je vader.

• 01 Mei 2015 - 09:21

Ome Adrie:

goed bezig martijn, eerst bier drinken en dan oefeningen om het eruit te zweten.
    Ik ben ook benieuwd hoe het met de taallessen gaat, dat kan later nog belangerijk worden.
    Geniet nu nog van de voorzomer het gaat nog wel warmer worden denk ik.
    Have fun