tweede maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu tweede maand - Reisverslag uit Xinji, China van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

tweede maand

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 Januari 2015 | China, Xinji

Tweede maand

Na deze feestelijke tweede maand voel ik me echt thuis hier en ben ik blij dat het nog lang niet over is. En waar ik de eerste week dacht met sommige lessen ik kan echt niet meer is het nu verandert in: Is de les nu al om. 8 kilo lichter en elke dag fitter is ook een hele goede motivatie. Wel zijn er deze maand veel weggegaan 6 weg en 1 erbij, we zijn nu nog met 11 man ipv 16. Maar die ene is wel een nederlander die langer blijft als mij dus ben ik tenminste niet de enige nederlander hier. Voor de rest gaat het allemaal zijn gangetje hier doordeweeks trainen en in het weekend llekker eten in de stad.

Grading:
Elke maand rond de 15de hebben ze examen voor degene die hun vorm of vormen af hebben en dit was voor mij de eerste echte examen. Ik moest examen doen in de basis, front en backsweep, 5 step form wat een basis vorm is en continuous fist wat al meer een echte vorm is. aan het eind van je verblijf krijg je een certificaat waar al je examens op staan. Na de examen mag je een vorm kiezen die je wil leren of de meester kiest er soms 1 voor je uit als hij denkt dat dat beter bij je past. Nu ben ik bezig met de stafform dus dat wordt mijn eerste wapen vorm.

Kerst:
Met kerst waren we woensdagmiddag en donderdag vrij en hebben we de school beetje met versierd met kerstversiering en zijn we woensdag avond met ze alle uit eten geweest in een restaurant van een vriend van master Bao. Ze hadden een grote ronde tafel met een draaiplaat in het midden met heel veel kleine gerechten warvan je soms maar beter niet kon weten wat het was, maar wel heel erg lekker en we mochten zoveel bier bestellen als we wilden en de flessen zijn bijna altijd halve liters in china dus dat den ze goed. Ook prooste de meesters veel tussendoor en dan moet je altijd je glas in 1 keer leegdrinken en kwamen ze met een fles rijstwijn aanzette dus het was heel gezellig. Daarna met ze alle weer terug en hebben we op de school nog een biertje gedaan terwijl we onderussen wat vuurwerk konden afsteken. De volgende dag rustig aan gedaan iedereen beetje bijkomen van de avond.

Oud en nieuw:
Met oud en nieuw kregen we 3 dagen vrij van donderdag tot en met zaterdag en moeten we morgen op zondag trainen tot en met vrijdag. Dus dat wordt een goed begin van het jaar met 6 dagen trainen. Met ouderjaarsavond was iedereen nog bekkaf van de training dus hebben we het de volgende dag gevierd met een kampvuur zootje bier en wat vuurwerk. De 2 andere dagen de stad in geweest en beetje nieuwe delen verkennen en beetje rusten. Morgen begint weer de eerste training van dit jaar en heb er nu al weer zin in. Ben benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen.

• 05 Januari 2015 - 07:41

Frans Willms:

Heerlijk dat je het leuk gaat vinden en dat je er van geniet.
    De ploeg is wel wat klein maar dan krijg je wel de volle aandacht van de meesters.
    Ik vind het voor jou ook heel fijn dat er een Nederlander bij zit.
    En je bent zeker na al die dagen weer op je eigenlijke gewicht
    Sterkte met het vervolg van je trainingen en ben benieuwt naar je foto,s
    XXX Frans

• 05 Januari 2015 - 08:09

Adrie Willms:

Rustig aan met dat bier Martijn, anders raak jij je coördinatie snel kwijt wat lastig is als je met zo een stok moet zwaaien :-) Succes komende periode.

• 05 Januari 2015 - 08:21

Yvonne Willms:

Fijn van je te horen :) keep the spirit x

• 05 Januari 2015 - 21:56

Leo Van Der Linden:

Hey Martijn. Het is goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk ook om te lezen hoe je het beleefd allemaal.
    Grtzzzz Jos en Leo