van melbourne naar bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Willms - WaarBenJij.nu van melbourne naar bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

van melbourne naar bangkok

Door: hkmoranW0

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

melbourne tot bangkok

In Melbourne aangekomen eerst maar is 2 dagen een camping geboekt, daarna zijn we volgas opzoek gegaan naar werk. Het geld raakte al aardig op en al zouden we uitgerekend in 3 dagen geen werk hebben zouden we genoodzaakt Nieuw-Zeeland af moeten schaffen en direct door moeten gaan naar Thailand. Na wat op internet te hebben gezocht en wat mailtjes verstuurt met onze c.v in de bijlage zijn we met de bus naar de binnenstad gereden om net als in darwin opzoek te gaan naar een job center. Bij de informatie kiosk hebben we even gevraagt of er hier 1 was. Jammer genoeg was het antwoord zo goed als nee.. Er was er wel 1 maar dat was eigenlijk aleen maar voor degelijke banen op kantoor. Dit was dus een beste domper. Nu is het eigenlijk maar hopen dat we snel wat horen van onze verstuurde mailtjes. Dag 2 hebben we ook nog wat gezocht op internet maar zijn we later die middag ook wat gaan relaxen in de spa & sauna die je kon huren op de camping. 'S avond keken we nog wat filmpies via de laptop. Natuurlijk zijn we niet in Melbourne gekomen om alleen maar werk te zoeken want we willen ook nog wel wat zien van de stad! In afwachting op antwoord zijn we de 3de dag naar de imax theater (bioscoop) geweest hier hangt 1 van de grootste schermen van de wereld. De grote was dan ook 32 bij 23 meter. En het telde 15.000 watt. opzich niet verkeerd voor een filmpie:P Er was zelfs Grolsch bier te krijgen en dat was uiteraard ook een pluspunt. Toch wel weer een ervaring rijker aan het eind van de avond! `S ochtends hebben we nog maar 2 dagen bijgeboekt op dezelfde camping want we hadden nog niks gehoort op de mail voor een eventuele baan. Dag 4 is de wanhoop aangekomen want we hebben nog steeds geen antwoord gehad op onze mail. Daarom hebben we meteen onze reisbegeleidster gemailt voor onze aangepaste reis plus datums. We vliegen nog wel naar Nieuw-zeeland voor 4 dagen omdat we onze route moesten volgen. Anders waren er meer onkosten. Voor onze verbazing moesten we wel zelf onze vlucht van Melbourne naar Nieuw-Zeeland boeken. Dit zat niet inbegrepen op 1 of andere manier? Dit was ook een beste tegenvaller.. Nu dit alles zo best onverwachts hals over kop was geregeld moesten we nog een paar dingen bekijken en zo snel mogenlijk onze betrouwbare auto zien kwijt te raken. De een na laatste dag zijn we op pad gegaan want we wouden het rod laver stadion van dicht bij bekijken (hoofd stadium tennis) We hadden jammer genoeg het toernooi ook al gemist! Vanaf de busstop moesten we nog een stukje lopen. Na een klein halfuurtje zagen we heel wat stadions op een groot oppervlak. Zo stond er een oud olympisch zwem stadion, een rugby stadion, een cricket stadion en natuurlijk het rod laver stadion en het hele park met alle tennis banen. We hebben hier een tijdje rond gelopen. Je kon ook zo doorlopen naar de trainings banen (tennis) en daar hebben we dan ook even gekeken. Het was jammer genoeg te laat voor een tour door het stadion dus we zijn maar weer richting de bus gegaan. Terug op de camping zijn we even wat gaan eten. Daarna hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje casino! Er was niet veel geld maar net genoeg om craps te spelen en wat roulette. Craps zie je niet overal en was dus wel iets wat we wouden spelen! Het scheen ook weer 1 van de grootste casiono's van de het zuidelijk halfrond te zijn dus wij waren wel benieuwd:P Bij aankomst zagen we al het luxe hotel waar het ingebouwd zat. Vervolgens stonden er gigantische sportauto's voor de deur. Eenmaal binnen keken we onze ogen uit. Het leek werkenlijk wel een halve kilomerer lang en dan nog 3 verdiepings hoog. Het telde 2500 gokkasten en 500 speeltafels! We waren wel even zoet met rond kijken. Daarna zijn we romantisch gaan eten bij de Mc Donalds. Nu was het tijd om wat dobbelstenen de craps tafel in te gooien! Martijn had op internet een beetje de regels bekeken en na het ff te hebben aangezien heeft hij er zelf ook wat gegooit. Toch leuk om te zeggen dat je het gespeelt heb! We zijn nog even met ze 2e zoet geweest aan de roulette tafel maar uiteindelijk konden we met lege zakken naar huis:( Toch was het een mooie afsluiter! Onze laatste dag is aangebroken en we moesten nog het een en ander regelen. Er lagen nogal wat souveniers in de achterbak en zelf hadden we ook het een en ander wat opgestuurt moest worden. We zijn naar het postkantoor gegaan en daar konden ze ons helpen aan 2 kartonnen dozen.1 voor de souveniers met een levertijd van 10 dagen. Het koste iets duurder dan de 2e doos met eigen minder belangrijke spullen (duurde 3 maanden) maar zo zijn onze souveniers tenminste thuis als wij aankomen! Dit was de eerste last van onze schouders.. Nu de auto nog. We waren al voorbereid op een lage prijs want we moesten hem aan een garage slijten die handelt in 2de hands auto's. Bij de 3e garage aangekomen wouden ze hem wel, maar dan alleen voor onderdelen. dit komt puur omdat hij al 20 jaar oud is en niemand hem echt meer koopt. Er stond ook al 267.000 op de teller. We kregen het goeie nieuws dat we wel 200 dollar kregen. Allebei 100 dollar was dus niet veel maar meer dan het ravijn;) De garage was naast de camping dus konden lopend terug. Weer op onze plek aangekomen stond alleen onze tent er nog met de tassen. Onze vlucht naar Nieuw-Zeeland vertrekt om 6 uur 'S ochtends de volgende morgen dus hadden we besloten niet te gaan slapen. We hebben na het verkopen van de auto een taxi besteld om 3 uur 'S nachts om ons op te halen. Tot een uur of 10 konden we in het internethok zitten filmpies kijken via de laptop. hierna ging het dicht en moesten we ons zolang vermaken in het tentje. Dit lukte ons tot een uur of 1 en hebben toen de wekker anderhalf uur later gezet. Niet helemaal fris maar wel wakker hebben we de tent jammer genoeg laten staan want dat werd te veel bagage en het was nog een beetje vochtig van de laatste regenbui. Opzich wel zonde want het was een duure en goeie tent. Met maar 15 min. te laat kwam onze taxi gelukkig wel opdagen. Er was weinig tot geen verkeer dus waren we er snel. Nu was het nog even inchecken en wachten tot we het vliegtuig in konden. hier begon het wel door te dringen dat Australie alweer verleden tijd werd. De vlucht duurde een uur of vier.

Met niet al te veel slaap kwamen we in het begin van de middag aan met 2 uur tijdverschil (vooruit) We hadden nog geen verblijfsadres maar wij wisten dat ze net als Australie ook hier hostels hadden van YHA. Dit zijden we dan ook tegen de taxi chauffeur en die bracht ons naar dit hostel. We waren wel toe aan een goeie nachtrust en wouden dan ook een kamer voor ze 2e. Dit was helaas niet meer mogenlijk. Er was alleen nog plaats op een 8 dorm room. We hadden niet veel keus dus namen we deze maar. Gelukkig hadden we niet al te veel last van onze 6 kamergenoten. Zo pakte we onze rust evegoed nog mee. De volgende dag moesten we 10 uur uitchecken want er waren voor vandaag geen plaatsen meer. Nu stonden we weer met al onze spulllen op straat. Van Australie wisten we nog een ander hostel die ze hier ook hebben (Nomads) Dit lag niet heel veel verder op. Toch moeste we de taxi nemen vanwege al onze spullen. Met 5 minuutjes rijden waren we er dan ook. We zaten nog steeds aan de hoodstraat wat wel beter was! Dit keer werd het een dorm room van 6 personen. De 2 dag gingen we de stad bekennen. Queensteet is een lange straat met aan beide kanten winkeltjes en veel meer. We zijn eerst naar het einde van de straat gelopen want die eindigde bij de haven. Hier kon je dan ook een rondje door lopen en zag je de gigantisch dure boten liggen wat altijd wel leuk is als je van watersport houd;) na deze loop wouden we nog wel eventjes een filmpie kijken in de bioscoop die ook om de hoek lag. Dit hebben we dan ook gedaan en voor de rest niet veel meer.. Dan is de 3e dag alweer aangebroken en wouden we de Skytower nog wel even bekijken! We keken hier al 2 daen tegenaan. Deze toren staat midden in de stad en is 328 meter hoog. Eerst zijn we voor de verandering nog ff bij de Mc Donalds wat gaan eten en daarna zijn we richting de Skytoren gelopen. Tegen een kleine vergoeding konden we alles zien tot aan de top. Het ging via een lift dus hoefden we niet te lopen:P Bij de eerste stop waren we al best hoog en kon je in een rondje lopen met aan alle kanten glazen ramen. Zo kon je de hele stad zien liggen. Hier ontmoete we ook 2 nederlandse mensen. Een jonge (18) en een meisje (19) die elkaar kende via hun reis. Vervolgens deden we onze tour door de sky touwer dan ook met hun. Het hoogste punt waar je kon komen was 220 meter.. Eenmaal uitgeken gingen we met ze 4e opzoek naar een goedkoop japans restaurant. Hun wisten er wel 1 van de vorige keer. Het was inderdaad ook niet duur! Het goedkoopste wat wij hadden gezien sinds nederland;) De biertjes gingen er lekker in en we hebben na het eten dan ook besloten om een kroeg op te zoeken. Het was tenslote onze laatste avond in Nieuw-Zeeland! Naast het hostel van onze nederlandse vrienden zit een bar en die hebben we ook bezocht. Daar hebben we een aantal bier gedronken en zijn daarna naar een andere bar gegaan. Daar was het niet al te druk maar wel gezellig! We kregen na een tijdje te horen dat we het laatste biertje moesten bestellen.. Dit was tegen onze zin dus zijn we terug gegaan naar de eerste bar die nog wel open was! Daar zijn we later rond een uur of half 5 dronken uitgestrompelt. Al met al een super leuke avond gehad met hun. Het lulllige was dat wij om 10 uur moesten uit checken. Na die paar uur slaap en al de drank was dat niet zo fijn. Toch mochten we onze tassen daar nog even opslaan tot 3 uur s`middags want dan kwam onze taxi pas voor de rit naar het vliegveld. We hebben ons vermaak in de internet ruimte van het hostel waar ook een filmpie opstond. Eindelijk 3 uur geworden zijn we de taxi ingestapt richting vliegved. Om 6 uur gingen we de lucht in en konden dus nog 3 uurtjes uitnuchteren voor de vlucht naar bangkok via Sydney. Na 3 uur vliegen met veel turbulentie waren we dan veilig geland op Sydney. Het duurde maar een halfuurtje voordat het vliegtuig vertrok naar Bangkok. Wij stonden nog in een winkel onze laatste souveniertjes te kopen. Toen hoorde we onze namen omgeroept worden voor onze vlucht. We waren dan ook de laatste die instapte en hadden de vlucht net aan gehaalt! Het werd een lange zit van 8 en een half uur. In Bangkok aangekomen was het tijdverschil 4 uur terug. We hadden weinig slaap gehad en met die jetlag erbij verstoorde het best ons ritme. In nieuw-zeeland hadden we al wat op internet gekeken naar een hotel in Bangkok. Martijn had een goeie actie gevonden voor 189 euro voor 4 dagen met ze 2e in een skyline kamer met gratis internet, 2 bedden, badkamer, keuken en minibar op de 30ste verdieping. Dit leek ons een beetje onwaarschijnlijk maar hebben dat toch geboekt. Op het vliegveld hadden we de kans om ons naar het hotel te brengen met een BMW 7-serie. het was wel een beetje prijzig maar hebben het toch gedaan! Daar aangekomen om 1 uur s`nachts leek allles te kloppen en waren we V.I.P van het hotel! Hier konden we onze roes wel uitslapen. Welkom in bangkok!

• 02 Maart 2012 - 20:38

Pap En Mam ( Luuk ):

welkom in bangkok !!! zo dat was me wel weer een lekker vliegreisje met je dronken hol in die kist en toch nog even auckland gezien en vind het nou maar niet zonde van die tent want straks zit je thuis op je doorgereisde krent .

• 04 Maart 2012 - 19:14

Jimmy De Wit:

morrie toppers

weer en best verhaal en hoop dingen meegemaakt zo te lezen..! mooi dat je alles ffies kort heb meegepakt, nu mooi chille in naailand. pak wat je pakken he..;) nou veel plezier en zien elkaar snel ..joe

xxx

• 06 Maart 2012 - 17:10

Frans {je Vader}:

geniet er nog even van jongens want het is nog maar een week en dan zien we jullie weer op schiphol.