van cairns naar darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu van cairns naar darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

van cairns naar darwin

Door: hkmoranW0

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 November 2011 | Australië, Darwin

Na 2 weken in cairns te hebben vertoefd, waren we nu weer op weg richting darwin. Eerst nog ff klein stukkie naar boven gereden richting port douglas, dat scheen wel een rijk plaatsie te wezen waar veel mensen op vakantie gingen. Toen we erdoorheen reden zagen we ook wel veel resort`s en dure hotels. Echt een vakantiebestemming dus. Er was net een markt bezig dus daar zijn we even over heen gelopen. Maar we hadden niet veel tijd dus daarna gelijk weer de auto in en op weg naar onze eerste slaapstop Undara. Onderweg nog langs The Crater geweest. Het was een krater die er door een gasexplosie van een vulkaan was gemaakt. Daarna door naar millstream falls, de breedste waterval van australie. Daarna was het nog maar een klein stukkie tot Undara. Een groot vulkanisch gebied met veel vulkanen en een van de langste lavatunnels van de wereld! Dus daar aangekomen hebben we ingecheckt en ons opgegeven voor een tour de volgende ochtend. Tot slot lekker happie gegeten en voor het eerst krokodil en emu gegeten (martijn). Was heerlijk! De volgende ochtend begonnen we om 8 uur met de toer. We gingen met een tourbussie naar 2 stukken van de lavatunnel (van de 240 km lange tunnel is 70% ingestort en zijn maar een paar plekken veilig om in te lopen). Onderweg kregen we al veel info over het terrein, en we hadden veel verschillende kangeroes gezien dus dat was wel leuk. Bij de eerste lavatunnel kregen we veel uitleg over de tunnels zelf en hoe ze zijn ontstaan. Toen gingen we nog een stukkie de tunnel in. We moesten wel door water lopen. Maar het kwam niet hoger dan onze knieen dus onze schoenen uit en gaan. We konden alleen maar 200m de tunnel in want verderop om de hoek was een ravijn. Maar we haddan veel vleermuizen gezien, dus dat maakte het weer goed. In de tweede stuk tunnel was er een open stukkie waar bomen stonden en veel groen. Verder op in de tunnel waren er nog een paar leuke plaatjes die door de rotsen en erosie waren gevormd, zoals: een beer en een mannetje. Ook was er een leuk effect met het water dat er lag. Al scheen je je zaklamp erin leek het net of het diep was. Toen weer terug naar het kamp met onderweg nog een stop bij een kleine heuvel waar je over een groot stuk land kon kijken. Daar wees de gids nog een paar vulkanen aan, waaronder ook eentje waar je een rondje op kon lopen. Dus toen we weer terug waren in het kamp gingen we meteen in de auto en op weg naar de krater. Het was een mooi rondje om de krater alleen was het al helemaal opgegaan met de omgeving en de vegetatie dus je zag niet echt veel. Toen nog een paar uur gereden en een camping opgezocht. De volgende dagen vollop gereden en alleen maar gestopt om te slapen. Onderweg nog in een plaatsje geslapen genaamd Mount Isa. Dat was een dorpe die het meest verschillende grondstoffen had op 1 plek zoals ijzer, koper en zink. ook woonde hier de meest verschillende nationaliteiten van de wereld (een stuk of 300). Na 5 dagen rijden waren we er bijna, alleen moeste we onze banden aan de voorkant laten vervangen want die waren helemaal versleten. Dus gingen we langs een garage. Gelukkig konden ze ons gelijk helpen, en waren we na een klein half uurtje al weer op weg. De laatste dag gingen we nog langs litchfied national park, waar we nog een mooi ravijn hebben gezien en een stukje verder op konden we nog even uitstappen om tientallen gigantische termietenheuvels te bekijken daarna hebben afgekoeld in de buley pools. Dat waren veel kleine watervalletjes met poeltjes tussendoor waar je in kon. En na 6 dagen waren we dan eindelijk in darwin aangekomen. Nu op zoek naar werk en een hostel.

• 20 November 2011 - 07:13

Frans {je Vader}:

wat hebben jullie er weer een prachtige verhaal van gemaakt .en wat is de natuur daar toch heel mooi je heb daar ogen en oren te kort zeker (en tijd). het zal wel heel indrukwekkend zijn al die vukanen en termieten die je daar ziet.ben ook benieuwt hoe de krokendil en emu heeft gesmaakt martijn. en de foto,s zijn ook heel mooi geworden. he jongens geniet er van en ik ben nu al benieuwt naar het nieuwe verslag greotjes frans

• 20 November 2011 - 10:14

Trudie:

We lezen je verhalen iedere keer met veel plezier, wat geweldig om dit in het eggie mee te maken. En ook de foto's zijn prachtig. Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Genieten he, en ben benieuwd wat er de volgende keer op het menu staat!!!!! Groetjes en heel veel liefs van Cheryl en mezelf xx

• 20 November 2011 - 12:07

Aloysia:

Mooi verslag weer! We zijn weer helemaal op de hoogte :) Mooie foto's ook! Die termieten heuvels, wat een dingen zeg! Nou succes met werken en veel plezier weer! X

• 20 November 2011 - 14:32

Cobie:

hoi jongens ,blij weer wat van jullie te horen en het verslag is weer duidelijk en mooie foto's.
    En nu maar hopen dat jullie werk kunnen vinden want dan kan je weer wat leuks doen
    groeten uit Hoogkarspel

• 20 November 2011 - 18:33

Stef:

Het duurde effe voor we weer een verslag kregen maar wel mooi verslag hoor mooie fotos xxx

• 21 November 2011 - 19:28

Pap En Mam ( Luuk ):

Morrie manne, wat weer een mooi verslag en mooie kiekjes. Goed vastgelegd. Elke dag lijkt net weer een droom, denk! Is dit echt of droom ik....Jammer dat we niet ff kunnen komen kijken!! XXX

• 23 November 2011 - 10:15

Oma Lies:

Wat weer een mooi verhaal.Het werk hebben jullie inmiddels gevonden.Verder nog veel plezier jongens.Veel liefs Oma.

• 20 December 2011 - 11:00

Renai:

Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat! Maar zo te zien en te lezen vermaken jullie je prima! Take care and have fun! X