brisbane tot townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu brisbane tot townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Martijn Willms - WaarBenJij.nu

brisbane tot townsville

Door: hkmoranW0

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 Oktober 2011 | Australië, Townsville

fraser island

Vanaf brisbane weggereden was ons eerste doel fraser island. eenmaal aangekomen hebben we een camping opgezocht en het tentje opgezet (s'avonds) om vervolgens de volgende dag onze eerste rustdag te houden. was een lekkere relaxt dag bij het zwembad..volgende dag moesten we er weer vroeg uit want we werden opgehaald met de bus om naar fraser island te gaan! na een mooie rit op de veerpond waren we aangekomen op het eiland. we gingen met een bus (een omgeboude vrachtwagen) door het 4WD parcour. onderweg naar het strand deden we nog een mooie boswandeling (1.8km) door de ongerepte natuur langs een mooie 1000 jaarige ouwde beek ook stonden er nog planten die dinosaurissen vroeger aten! na een heel stuk over het strand te hebben gereden kwamen we bij een klein vliegtuigie (8 pers.) hier kon je voor een kleine vergoeding een heel mooi rondje vliegen over zee en eiland (15 min.) vervolgens lande je weer op het strand, heel vet! eenmaal uitgestapt stonden we voor een eeuwen oud scheepswrak hier konden we een mooie foto van maken. we begonnen wel honger te krijgen dus stond ons zelf gekozen gerecht klaar in een heel mooi resort/restaurant 't was goed verzorgt en superlekker. de laatste uurtjes van de middag hebben we door gebracht bij lake mc kenzie, dit was een groot regenwater meer met puur wit zand. hierna weer richting camping om ons op te maken voor het volgende avontuur!

kroombit tourist park

weer op de weg beland gingen we eens kijken wat onze volgende stop werdt. we hadden wat gelezen over kroombit tourist park en dat lag nog op de route dus waarom niet! na een rit van 5u eindelijk aangekomen (6u savonds) stond het kampvuur en de muziek al aan en vloeide het bier rijkenlijk. dit trok ons direct al aan;) we namen het pakket van 2 nachten en alle activiteiten. na een geslaagd eerste avondje kennis maken gingen we de eerste dag beginnen met hout sprokkelen voor het avond kampvuur. hierna ging de 1 paardrijden en de ander quad rijden (martijn paard)( luuk quad). na deze ervaring stond het shotgun schieten op het menu. we mochten ieder 5 kogels afvuren op afgeschoten kleiduiven (martijn 4 uit 5!) (luuk 2 uit 5). hierna hebben we nog lasso geworpen, eerst oefenen daarna geiten vangen! hierna zijn we snel naar de top van een berg gereden om de prachtige zons ondergang te bekijken. weer terug in het kamp had big Al de steaks alweer klaar voor het avondeten. alweer onder het genot van een biertje leerde we hoe we met een zweep om moesten gaan. onze laatste activiteit was een rondje op de mechanische bull! hierna was het weer tijd voor drank spelletjes en muziek. eenmaal weer wakker geworden deden we nog met ze 2e een rondje op de quad en kregen we alle uitleg over het leven en het slachten van een koe.daarna onze laatste steak genomen (2u s'middags) nu was het weer tijd om de bewoonde wereld op te zoeken.

whitesunday islands

op naar het noorden moesten we onze volgende bestemming vinden. die was snel gvonden want whitesunday islands is een van de mooiste witte stranden van de wereld.opnieuw een camping geboekt aan de kust van 2 dagen. na wat informatie folders gekeken te hebben klonk de ocean rafting tour ons het best in de oren.we werden de volgende dag mooi weer met de bus opgehaald en zo kon ons volgende avontuur beginnen! we vertrokken in een omgebouwde reddingsboot met 2 x 250pk v6 dus die ging wel vooruit! onze eerste stop was een mooi wit strand met aangelegen resort waar onderanderen jennifer aniston en brad pitt zijn getrouwd. een overnachting was te krijgen voor 10.000 dollar en een kip salade maar liefst $65. na deze info zijn we door gevaren naar een van de mooiste snorkel plekken van de great barrier reef. hier zagen we dan ook de tropische vissen en het schitterende koaal. hierna gingen we naar een eiland waar je een paar mooie look outs had. ook op dit eiland had je een strand waar we gingen lunchen en even konden relaxen, ook konden we tussen de pijlstaartroggen lopen! daarna zijn we weer terug gegaan en gaf de kapitein nog even vol gas (100km per uur). na deze mooie dag zitte we nu weer in de auto richting townsville, en zijn benieuwd wat het volgende wordt!.

• 04 Oktober 2011 - 06:51

Yvon Enzo:

Bah wat een nare tijd daar.....Sterkte en houd ons op de hoogte ! ;-)

Liefs, Yvon enzo

• 04 Oktober 2011 - 07:58

Maaike:

Echt super vet! Kan ik niet nog even snel een ticket boeken en met jullie mee gaan? :p
    Veel plezier jongens!
    Xxx

• 04 Oktober 2011 - 13:43

Frans {je Vader}:

hai jongens wat is het een straf he als je zo veel moet doen in je vakantie.vooral die verslagen ze worden steeds mooier en langer hoop dat de foto,s net zo mooi zijn als het verslag.

• 04 Oktober 2011 - 18:48

Carla En Jeroen:

mo martijn

het ziet er spectaculair uit, haast niet te geloven. ik zou zo denken, omdat je nergens opstaat, dat je de fotos van internet hebt gehaald.
    heel veel plezier en geluk en geniet ervan.

• 04 Oktober 2011 - 18:48

Stefan O:

Supervet jongens. Jullie beleven aardig wat zo. Foto's in voorgaande verslagen zien er vet uit. Begint bij mij ook wel te kriebelen nu ik dit zie. En 2x250pk doodziek. Gaat als de brandweer! Als jullie terug zijn ken ik msschien wel een tochtje regelen met 2x200pk over 't IJsselmeer :p

Groet Steve

• 04 Oktober 2011 - 19:28

Pap En Mam ( Luuk ):

sjonge jonge jonge , nou luuk als martijn vervelend wordt dan pak je gewoon de zweep en als hij met zijn paard wegdraaft heb jij hem zo weer te pakken met je quad . Geweldig wat jullie allemaal meemaken, ben alweer beniewd naar het volgend verslag .Geniet en heb lol xxx pap mam

• 05 Oktober 2011 - 12:35

Aloysia:

Mooooieee foto's :|

• 05 Oktober 2011 - 18:43

Cobie:

hoi jongens dat is weer echt vakantie vieren , helemaal super .aan de reacties te zien is iedereen wel een beetje jaloers .
    veel plezier , groetjes Cobie xxx

• 05 Oktober 2011 - 19:57

Rebecca:

Ooooh wat een leven hebben jullie!!! Veeel plezier! X

• 06 Oktober 2011 - 06:25

Frans {je Vader}:

ik wordt echt jaloers op jullie als ik de foto"s zie hil veel plesier daar in aussie jongens

• 06 Oktober 2011 - 10:04

Angela (moeders):

TOPPIEEEEE.

Alles is mooi, geweldig mannen.

Dikke kus moeders, xxx

• 06 Oktober 2011 - 22:06

Oma Lammers:

Lieve Martijn en Luuk,
    Dat was een verrassing Martijn dat ik je aan de telefoon kreeg met mijn verjaardag.Wij zijn dinsdag naar de musical soldaat van oranje geweest. De kaarten had ik gekregen voor mijn verjaardag van de kinderen.Het was een groot spektakel m,et echte motoren en een vliegtuig op het podium.Het is haast niet te vertellen hoe mooi het was. Martijn ik smul van je verslagen en foto,s , wij kunnen ons voorstellen hoe jullie je voelen, omdat wij hetzelfde hebben meegemakt op onze reis door Australia.
    Martijn en Luuk denken jullie er aan dat je ook verse groente en fruit eet want anders houden julli het niet vol.
    Good Luck en dikke khuffels vanuit Monnickendam.

• 07 Oktober 2011 - 18:03

Lesley:

Martijn en Luuk

Wat een mooie foto's en de verslagen worden ook steeds mooier blijf jullie nog altijd volgen!

Nog een leuke tijd en we kijken nu al uit naar het andere verslag!

Groetjes je nicht

• 07 Oktober 2011 - 21:15

Ome Adrie:

Het is leuk om te lezen hoeveel daar te doen is en hoe jij daar van geniet.
    Je voelt je daar al aardig op je gemak.

Veel plezier verder.